...méghozzá szó szerint. Múlt héten ugyanis beiratkoztam egy motoros tanfolyamra. Már a beiratkozás is egy iskolában volt, utoljára 12 évvel ezelőtt ültem ilyen halványzöld színű padban, a jól ismert széken. Újra hintáztam is egy kicsit - egyrészt unalomból, másrészt pedig nosztalgiából :)
Szóval nem akarok túl sok időt tökölni a jogosítvány megszerzésével, így egy intenzív tanfolyamra iratkoztam be. Ennek az az előnye, hogy a KRESZ okítást egy hétvége alatt letudtuk, ma pedig már a Petzválban voltam vizsgát tenni. Jelentem, a vizsga sikerült.
Vasárnap megyek a rutinpályára, kíváncsi vagyok hogy milyen lesz. Már maga a KRESZ vizsga is érdekes volt: egyrészt átlagban 6-7 perc alatt töltöm ki a teljes tesztsort, míg a "kezdők" akár 40 percet is eltöltenek vele. Hiába, 14 év vezetés után kialakul a rutin az emberben.
Anno, amikor 97-ben KRESZ vizsgát tettem, még papíron kellett kitölteni a tesztlapot. Most már modern, számítógépes-érintőképernyős a vizsga. Viszont vicces, hogy új ábrákat nem kreáltak a programhoz, így még a régi Skoda / Zsiguli / Dacia / Wartburg személygépjárművek tűnnek fel az amúgy modern technika kijelzőjén.
Hasonló érdekesség, hogy - ha jól tudom - 2010-ben vezették be, hogy a motoros tanoncok a forgalmi vizsga alkalmával már az irányjelző berendezés segítségével is jelezhetik az irányváltást - korábban ezt csak karjelzésekkel tehették meg. Persze biztos ami biztos, a rutin vizsgán nekünk majd karjelzéseket kell használni.
Remélem még szeptemberben letehetem a vizsgáimat, mert nagyon szeretnék még idén úgy hazamenni egyszer a munkahelyemről kétkeréken, hogy a vörösvári emelkedőnél nem tol hátulról a volánbusz...