HTML

Sensus Informatika Kft.



Mielőtt IT szolgáltatót választana, ismernie kell a jó döntéshez szükséges szempontokat!
5+5 szempont, amit érdemes mérlegelnie ilyen esetben!

Igen, kíváncsi vagyok rá!

Címkék

30y (1) adásvételi (2) adathalászat (1) adél (6) ágnes (1) akvárium (1) albérlet (1) alcatel (1) állat (1) almásfüzítő (1) anett (2) aquaworld (1) árpi (2) autó (6) autogyro (2) babakocsi (1) balaton (1) baleset (1) bálint (2) barátok (14) betegseg (2) betty (3) biztonsági őr (1) blog (3) blogháború (2) bogrács (8) bor (5) boszorkány (1) bringa (10) bulvár (1) bürokrácia (2) chatroulette (1) chatroulette.com (1) chrome (1) cici (1) citrom (1) comment.com (1) csajok (4) család (3) csincsilla (1) csúszda (1) danubius (1) defekt (3) diéta (14) dombház (24) dunaújváros (1) edina (3) eger (1) életmód (17) elmű (1) email (1) emil (1) engedély (1) építkezés (22) eső (5) évforduló (1) feleség (27) ferihegy (3) flightgear (1) fogyi (10) földhivatal (1) fotózás (2) fröccs (3) gáz (1) gázvita (1) geocaching (3) gondolatok (2) google (2) gps (1) grill (1) gyermek (9) hatóság (5) (2) hoax (1) homár (1) horgászat (1) húsvét (1) index.hu (5) intel 945 (1) internet (8) isti (7) jánosháza (1) japán (1) jaunty (2) jég (4) jégkorong (1) jégtánc (1) jimmy (1) joe (3) kaja (9) kakucs (1) kal (4) káld (1) karate (1) karmic (1) kastély (2) kecske (1) kettlebell (3) kiállítás (1) költözés (4) komárom (1) koncert (1) kotlár (1) közlekedés (2) kozmetika (1) kriszti (1) kütyü (1) lakás (4) láthatatlan (1) ldap (1) legénybúcsú (1) linux (4) lögybölés (1) macintosh (1) macska (1) mágia (1) magyarország (5) mama (1) média (1) mese (1) microsoft (2) mobil (1) mobilnet (3) modellezés (3) moncsi (2) mórahalom (1) morrisons (1) mozi (3) munka (17) nigéria (1) notebook (1) nyuszi (7) óceánjáró (1) oli (3) ólmos (2) ónos (2) orosz (2) ortt (1) para (1) pech (1) perforce (1) peti (1) phishing (1) pilis (1) poén (1) polgármester (3) punto (1) rádió (2) recept (1) rendőrség (2) repülés (7) robogó (7) róka (1) rtlklub (2) sajtleves (1) sanyi (4) sárvár (1) server (1) sláger (1) sodium lauryl sulfate (1) sör (8) spam (1) sphinx (2) spórolás (1) süni (1) szakma (1) szeged (1) szelid (11) szerződés (1) szilveszter (2) szimulátor (1) színház (1) szívroham (1) szonda (1) születés (2) szülinap (3) tamás (1) tavasz (1) telefon (1) telek (18) televízió (2) tesó (4) tortuga (1) tőzsde (3) ubuntu (4) ügyvéd (1) ukrán (1) utazás (2) üvegtigris (2) vallalati it (1) való világ (1) vásárlás (2) vatera (1) veres zoltán (1) video (3) vista (2) vita (1) volker (15) wakeboard (1) wellness (1) windows (2) wok (1) x200 (1) xgl (1) xp (1) xp64 (1) zéró tolerancia (1) zina (1) zsombi (3) Címkefelhő

szapi.blog.hu

Mindennapi életem, haverok, kütyük, munka

Friss topikok

  • Szapi: @Csepregi Károly: Szia! Nah, még a végén kiderül, hogy a blognak vannak olvasói :) Facebookon va... (2013.01.13. 12:51) Ácsolás, betonozás, locsolás
  • Gidus82: Na, csak neeem!?:)Neked aztán van energiád..nem elég a sok munka, család, és még tanulsz is. Le a ... (2011.09.07. 15:03) Újra iskolapadban
  • Gidus82: :)Nem fogod elhinni Dani mit kap tőlem 30. szülinapjára..De komoly..ha van egy pici időd, írj rám ... (2011.07.18. 08:43) Egy pohár bor
  • Gidus82: Tényleg hihetetlen!!Már 1 éves ez a GYÖNYÖRŰSÉG!!Biztosan szép nap volt. Remélem egyszer megtapasz... (2011.06.21. 10:40) Első szülinap...
  • Hiczkó: Mondom én, hogy itt tartsuk a szülinapi bulit.A betonon bográcsoznánk egyet, elférnénk, és meglenn... (2011.05.12. 13:49) Most már sötét van...

Repültem - HA-WAJ!

2010.08.01. 21:21 :: Szapi

HA-WAJ bizony! Legalábbis annak a repülőgépnek a lajstromjele, amit nyaralásunk utolsó hétvégéjén vezethettem.

Bizonyára emlékeztek arra a posztra, amiben megírtam, hogy repülni szeretnék. Eljött hát a nagy nap, és néhány telefonálás illetve időpont egyeztetés után szombaton sikerült összehozni a repülést.

Szombat, 14:15. Megérkezünk tesómmal a Kalocsai reptérre. Gyorsan meg is találjuk az oktatót, aki éppen tankolja a gépet. Közben beszélgetni kezdünk. Kiderül, hogy ezekbe a Cessna típusú gépekbe sima, mezei 95-ös benzin kell. Ráadásul ha az ember elrepül például Szegedre, az üzemanyag költség is nagyjából annyi, mintha autóval menne. Bár a gép benyeli óránként a 20 litert, A Kalocsa-Szeged távolságot nagyjából fél óra alatt meg lehet tenni.

Csaba, az oktató, megkérdezte, hogy repültem-e már kisgéppel, vagy repültem-e már szimulátorban. Elmondtam neki, hogy mostanában elég sokat szimulátoroztam, illetve hogy repülőgépmodellezés a hobbim. Ennek az információnak köszönhetően nagyon megörült,  hogy nem kell majd sokat magyaráznia. Igazából 1-2 típusspecifikus dologot mondott el. Felszállás előtt még megkértem, hogy beszéljük át a műszereket, hogy biztoslehessek benne, mindent jól ismerek. Miután elsoroltam a látható műszerek funkcióját és működését, Csaba bólintott, minden rendben. Beindítottuk a motort. Ez után ért az első meglepetés. Én gurulhattam ki a géppel a kifutópályára. Gurulás közben a farokkerekes repülőgép orra felfele néz, így eléggé kell pipiskedni ahhoz, hogy lássuk, merre tartunk. És közben persze bízzunk benne, hogy senki nem gyalogol a gép elé, mert akkor bizonyosan felszeleteljük a légcsavarral.

A felszállást az oktató végezte el (bár van egy olyan gyanúm, hogy csak az erős oldalszél miatt). A gép elemelése után átadta a vezérlést. Emelkedni kezdtünk, majd egy bal fordulóval visszafordultunk. Itt még nem tudtam elég stabilan kezelni a gépet, kicsit túlkormányoztam. Szokni kellett, hogy igen kis mozdulatokkal kell operálni. Miután elrepültünk a reptér mellett, egy újabb bal fordulóval süllyedni kezdtünk. A kifutópálya felett csináltunk egy alacsony áthúzást tesóm kedvéért, aki videóra rögzítette azt.

A kifutó végén emelkedni kezdtem, 800 láb magasra (kb 270 méter), és a Szelidi tó felé vettük az irányt. A tóhoz körülbelül 3 perc alatt odaértünk. Ennyi idő elég volt ahhoz, hogy elsajátítsam azokat a finom mozdulatokat, amelyekkel "simán" lehet repülni a 152-essel. Mentem egy kört a tó felett, közben nézelődtem. A második kör egyik részénél visszaadtam Csabának a vezérlést, hogy készíthessek néhány fotót. Jó volt látni, ahogy a család ugrál és integet a nyaralónk kertjében. 

Az újabb kör után Kalocsa felé vettem az irányt, mert kezdett lejárni a repülési idő. Kalocsán befordultam a kifutópálya felé, a leszállást pedig az oktató végezte el.

Hatalmas élmény egy ilyen gépet irányítani. És persze érdekes tapasztalás. Az első fordulónál az oktató jobban bedöntötte a gépet, mint én azt gondoltam volna. Kicsit még meg is ilyedtem. Aztán pár perc múlva már én is annyira döntöttem a gépet. Valahogy azt a szöget szereti, akkor fordul szépen. Megszokás kérdése. Az a szabadságérzés, ami hatalmába keríti az embert, leírhatatlan. Három dimenzióban áll rendelkezésre a tér. Emelkedtem, süllyedtem, fordultam. Talán Volker barátom búvárkodásához lehet hasonlítani, ő is 3D-ben mozoghat, csak a víz alatt.

Azt hiszem, nem ez volt az utolsó alkalom, hogy repülőgépet vezessek. A vágy, ami bennem volt, csak erősödött most, hogy tapasztalás is társult mellé. Ha egyszer megtehetem majd, azt hiszem, lerakok egy pilótavizsgát.

Ha tesómtól sikerül megszerezni a videókat, felrakom ide azokat is.

1 komment

Címkék: repülés

A bejegyzés trackback címe:

https://szapi.blog.hu/api/trackback/id/tr172191973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.08.16. 20:27:54

A HA-WAK-ról van egy rövid gurulós videó a blogomon. Egyébként meg irigyellek, bár lehet, hgoy én is kinézek valamelyik nap... :)
süti beállítások módosítása