HTML

Sensus Informatika Kft.



Mielőtt IT szolgáltatót választana, ismernie kell a jó döntéshez szükséges szempontokat!
5+5 szempont, amit érdemes mérlegelnie ilyen esetben!

Igen, kíváncsi vagyok rá!

Címkék

30y (1) adásvételi (2) adathalászat (1) adél (6) ágnes (1) akvárium (1) albérlet (1) alcatel (1) állat (1) almásfüzítő (1) anett (2) aquaworld (1) árpi (2) autó (6) autogyro (2) babakocsi (1) balaton (1) baleset (1) bálint (2) barátok (14) betegseg (2) betty (3) biztonsági őr (1) blog (3) blogháború (2) bogrács (8) bor (5) boszorkány (1) bringa (10) bulvár (1) bürokrácia (2) chatroulette (1) chatroulette.com (1) chrome (1) cici (1) citrom (1) comment.com (1) csajok (4) család (3) csincsilla (1) csúszda (1) danubius (1) defekt (3) diéta (14) dombház (24) dunaújváros (1) edina (3) eger (1) életmód (17) elmű (1) email (1) emil (1) engedély (1) építkezés (22) eső (5) évforduló (1) feleség (27) ferihegy (3) flightgear (1) fogyi (10) földhivatal (1) fotózás (2) fröccs (3) gáz (1) gázvita (1) geocaching (3) gondolatok (2) google (2) gps (1) grill (1) gyermek (9) hatóság (5) (2) hoax (1) homár (1) horgászat (1) húsvét (1) index.hu (5) intel 945 (1) internet (8) isti (7) jánosháza (1) japán (1) jaunty (2) jég (4) jégkorong (1) jégtánc (1) jimmy (1) joe (3) kaja (9) kakucs (1) kal (4) káld (1) karate (1) karmic (1) kastély (2) kecske (1) kettlebell (3) kiállítás (1) költözés (4) komárom (1) koncert (1) kotlár (1) közlekedés (2) kozmetika (1) kriszti (1) kütyü (1) lakás (4) láthatatlan (1) ldap (1) legénybúcsú (1) linux (4) lögybölés (1) macintosh (1) macska (1) mágia (1) magyarország (5) mama (1) média (1) mese (1) microsoft (2) mobil (1) mobilnet (3) modellezés (3) moncsi (2) mórahalom (1) morrisons (1) mozi (3) munka (17) nigéria (1) notebook (1) nyuszi (7) óceánjáró (1) oli (3) ólmos (2) ónos (2) orosz (2) ortt (1) para (1) pech (1) perforce (1) peti (1) phishing (1) pilis (1) poén (1) polgármester (3) punto (1) rádió (2) recept (1) rendőrség (2) repülés (7) robogó (7) róka (1) rtlklub (2) sajtleves (1) sanyi (4) sárvár (1) server (1) sláger (1) sodium lauryl sulfate (1) sör (8) spam (1) sphinx (2) spórolás (1) süni (1) szakma (1) szeged (1) szelid (11) szerződés (1) szilveszter (2) szimulátor (1) színház (1) szívroham (1) szonda (1) születés (2) szülinap (3) tamás (1) tavasz (1) telefon (1) telek (18) televízió (2) tesó (4) tortuga (1) tőzsde (3) ubuntu (4) ügyvéd (1) ukrán (1) utazás (2) üvegtigris (2) vallalati it (1) való világ (1) vásárlás (2) vatera (1) veres zoltán (1) video (3) vista (2) vita (1) volker (15) wakeboard (1) wellness (1) windows (2) wok (1) x200 (1) xgl (1) xp (1) xp64 (1) zéró tolerancia (1) zina (1) zsombi (3) Címkefelhő

szapi.blog.hu

Mindennapi életem, haverok, kütyük, munka

Friss topikok

  • Szapi: @Csepregi Károly: Szia! Nah, még a végén kiderül, hogy a blognak vannak olvasói :) Facebookon va... (2013.01.13. 12:51) Ácsolás, betonozás, locsolás
  • Gidus82: Na, csak neeem!?:)Neked aztán van energiád..nem elég a sok munka, család, és még tanulsz is. Le a ... (2011.09.07. 15:03) Újra iskolapadban
  • Gidus82: :)Nem fogod elhinni Dani mit kap tőlem 30. szülinapjára..De komoly..ha van egy pici időd, írj rám ... (2011.07.18. 08:43) Egy pohár bor
  • Gidus82: Tényleg hihetetlen!!Már 1 éves ez a GYÖNYÖRŰSÉG!!Biztosan szép nap volt. Remélem egyszer megtapasz... (2011.06.21. 10:40) Első szülinap...
  • Hiczkó: Mondom én, hogy itt tartsuk a szülinapi bulit.A betonon bográcsoznánk egyet, elférnénk, és meglenn... (2011.05.12. 13:49) Most már sötét van...

Ubuntu + Alcatel X200

2009.06.25. 10:46 :: Szapi

Mobilinternet tulajdonos lettem. Már régen is szemeztem az USB-s mobilinternettel, de úgy voltam vele, hogy nekem igazából maximum a nyári hónapokban lehet rá szükségem, és ezért évente 12 hónapot nincs kedvem fizetni, még akkor sem, ha ez csak havi 2.000 forint körüli összeget emésztene fel.

Tesóm vásárolt a Pannonnál múlt héten egy feltöltős mobil netet. Most tízezer forintért adják az alapcsomagot, ami 500MB adatforgalmat foglal magába. Sajnos egy feltöltés csak 45 napig él, viszont csak 1.990 forintba kerül az 500MB-os alapcsomag. Tehát gyakorlatilag 4-6 ezer forintból az egész nyaram lefedhető. Arról nem is beszélve, hogy a jövőben bármikor válthatok havidíjas csomagra.

Namost ami a történetet kicsit megcifrázza, az az a tény, hogy nagy Linux párti vagyok. Ha nem muszáj, nem is használok Windowst. Ebből kifolyólag sok munkámat is Ubuntu alatt végzem, és pont ezekkel a munkákkal kapcsolatban lenne szükséges hogy az ország kábeles internettől elzárt helyein is hozzáférhessek a nethez. Első körben úgy gondoltam, hogy nem lesz semmi gond ezzel az USB-s eszközzel, hiszen azokkal a modemekkel, amelyekkel eddig találkozott a notebookom, minden simán ment: Kütyü USB-re rádug, Ubuntu kis ablakban jelzi, hogy talált mobilnetet, megkérdezi, hogy akarok-e kapcsolódni.

Sajnos az Alcatel X200 esetében ez nem így van. Némi utánajárás és küzdés után azonban sikerült beüzemelni. A esetet nem könnyítette meg, hogy csak olasz nyelvű leírást találtam, illetve egy magyar fórumot, ahol közösen próbálták megoldani a problémát. Kb 2 órám ment rá, hogy működésre bírjam a szerkezetet. Ebből kb másfél óra volt az, hogy az "Invalid dial command" hibaüzenetet kaptam minden tárcsázási kísérletnél.

Így aztán Windows XP-re váltottam, feltelepítettem a modemet, és kipróbáltam. Kérte a PIN kódot. Megadtam, működött. Ekkor már gyanússá vált, hogy Linux alatt PIN kérésnek nyomát sem láttam, ezért a Windows-os alkalmazással beállítottam a modemet, hogy ne kérjen a PIN-t.

Újra Linuxra váltottam, és a különbség máris látszott: A led először kéken világított, majd pirosan villogott pár másodpercig. Utána már a zöld villogás jelezte: talált hálózatot. Eddig ugyebár el sem jutott korábban, mert gondolom várta volna a PIN kódot, amit sehonnan sem kapott meg. Így már a tárcsázás sem okozott gondot az Ubuntunak.

Tehát kijelenthetem: Az Alcatel X200 USB-s mobilnet igenis működik Linux alatt :)
Ha valakinek segítségre lenne szüksége a konfigurációval kapcsolatban, dobjon egy kommentet.

8 komment

Címkék: windows linux xp internet ubuntu alcatel mobilnet jaunty x200

A bejegyzés trackback címe:

https://szapi.blog.hu/api/trackback/id/tr701207283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pkristof 2009.06.28. 22:32:17

Szia!
Most akarok venni még az akció végéig, június 30-ig. Ha leírnád, hogy mi kell hozzá, megköszönném. Eeebuntu 8.14 linuxom van eeepc900-al. A Mammmutban nem garantálták a működést ezért nem vettem meg, de windowsból nem vagyok hajlandó netezni. Előre is köszi!

Szapi · http://webrontgen.hu 2009.06.29. 10:42:23

@pkristof: Szia!

Itt leírtam hogy hogyan sikerült:
ubuntu.hu/node/10508

Sok sikert hozzá! Egyébként abszolút jól működik, most is mobilnetet használok, arról írok. Szerintem bátran megveheted!

pkristof 2009.07.04. 22:35:36

Köszi a segítséget, megvettem, végigcsináltam amiket írtál, működik! :)
Még egy kérdésem lenne: nem tudsz ubuntu-ra valami letöltés számlálót, hogy tudjam mikor jár le a csomag?

Szapi · http://webrontgen.hu 2009.07.05. 10:48:22

@pkristof: Szia! Örülök hogy sikerrel jártál Te is :)

Letöltésszámlálót nekem Volker barátom ajánlott, a neve: vnstat.

Csomagkezelőből vagy apt-get parancs segítségével fel is tudod rakni.

Miután felépült a kapcsolat:
vnstat -u -i ppp0

Ez frankón méri a forgalmat, és tud diagramot is készíteni.

HudsonHawk 2009.09.23. 12:14:34

Szia!
Nekem Ubuntu 9.04 van és alcatel X200-asom. A kernelem 2.6.30-as és a usb_modeswitch nem akarja modemre konfigurálni. Tudnál segíteni mi a baj mert addig nem látja modmenek.
Előre is köszi!
HudsonHawk

Szapi · http://webrontgen.hu 2009.09.23. 13:29:31

@HudsonHawk: Szia!

usbserial modulként van, vagy bele van forgatva a kernelbe? mert állítólag ez szokott gondot okozni.

HudsonHawk 2009.09.23. 13:45:46

@Szapi:Szia!
Ezt honnan tudom meg? Mert még csak kapisgálom a linuxot még kezdő vagyok benne főleg a kerneles témában :P
HudsonHawk

Szapi · http://webrontgen.hu 2009.09.23. 20:46:36

@HudsonHawk:

Szia! Jó kérdés, még sosem gondolkoztam ezen. :)

A legegyszerűbb szerintem a következő:
"sudo lsmod" parancs után megnézed hogy a listában benne van-e. Ha igen, akkor modul, ha nem akkor "sudo modprobe usbserial" parancsot add ki. Ha nem tudja betölteni a modult, akkor valószínűleg a kernelbe van fordítva.
süti beállítások módosítása