A benzin ára egyre húzósabb, és a tavasz is egyre csak közelít felénk. Ebből a két okból ismét elkezdtem eladó motorok után nézelődni. Az eredmény siralmas.
Kezdhetjük ugyebár azzal, hogy tavaly megszopattak a motoros jogsival. Vártam vagy egy évet, hogy kiderüljön, vajon "B" jogsival vezethető lesz-e 125-ös motor, vagy sem. Az ügyet többször elkaszálták, aztán év végén - mikor már megvolt a jogosítványom, közölték hogy december 1 óta lehet "B" kategóriával 125-ös motort vezetni. Csak egy félnapos átképzés kell hozzá.
Szívás 1: én 70.000-et fizettem a jogsiért, és igaz, hogy ezzel 125 köbcentisnél nagyobb motort is vezethetek, de ingázásra venném, és oda a 125 pont elég lenne.
Szívás 2: gondolom most sokan rámozdultak 125-ös gépekre, úgyhogy ezek ára szépen felment. Számításaim szerint kb 20-25% az emelkedés mértéke.
Ennyi pénzért meg már 250-es mocit is kaphat az ember, vagy legalábbis valami nagyrobogót. Így aztán elkezdtem ebbe az irányba is nézelődni.
Meg kell, hogy mondjam, a tököm tele van a használtmotor hirdetésekkel. Franc se gondolta volna, hogy kicsiny hazánkban ennyi seftes, nepper, valamint a rendőröket hülyének néző ember lakik. A 125-250ccm között lévő, eladó motorok nagy része (több mint 90%-a) ugyanis rendszár nélküli. Az ember nyitja meg sorban a hirdetéseket, és valahogy rendületlenül a következő sorok váltogatják egymást: "ötvenesként használt", "külföldi okmányokkal", "okmányok nélkül", "rendszámozható"...
Hát a jó anyját az összesnek... Rendszámozható? Akkor rendszámozd fel bazeg, talán utána beszélhetünk a dologról. Komolyan mondom, nem értem, hogy például böszme nagy Suzuki Burgman-ok hogy szaladgálhatnak rendszám nélkül... A rendőr sem hülye ennyire, ezek a "robogók" nagyobbak mint egy kispolák. Meg aztán Burgmanból sosem volt 50-es...
Persze van egy-két nagyon szép állapotú, elfogadható árú, rendszámmal és műszakival rendelkező motor. Például Nyíregyházán, vagy Debrecenben... De itt Budapest környékén szinte semmi. Így hát naponta nézegetem a hirdetési oldalakat.