"Zátonyra futott az óceánjáró", olvastam ma délelőtt az Index címlapján. A főcím alatt egy kép is látható, amin egy hajó az oldalára dőlve, félig elsüllyedve látható.
Azonnal kiszúrtam az árulkodó jeleket: a parancsnoki híd formáját, és a sárgára festett hajókéményt. Ez csak Costa hajó lehet. A cikk olvasása közben kiderült, valóban a Costa hajótársaság érintett az ügyben, méghozzá a Costa Concordia nevű hajóval.
Számomra ez nem csak egy egyszerű tengeri baleset. Mi 2008-ban a Costa Serena fedélzetén töltöttük a nászutunkat. Csodás, fennséges hajó. A Costa Concordia pedig a Costa Serena ikertestvére. Így aztán jól tudom, hogy milyen kiszolgálás, milyen felszereltség, és micsoda méretek jellemzik a most (félig) elsüllyedt hajót.
És valahogy most hasított belém: egy ekkora hajóról kimenekíteni több mint 4000 embert, 2000 kabinból. Amikor nászúton voltunk, tartottak a hajón mentési gyakorlatot. Akkor valahogy minden utas félvállról vette. A Concordia fedélzetén mára tervezték a mentési gyakorlatot, így az utasoknak rögtön élesben kellett reagálni a vészjelző fülsüketítő sípolására.
Sajnálom a Concordiát. És persze sajnálom azokat az embereket, akik a hajón voltak a baleset idején.