Életem első nullkilométeres, motoros hajtású közlekedési eszköze. Tegnap döntöttem el, hogy megvesszük, ma reggel mehettem érte.
Persze a döntési folyamat nem volt rövid. Már tavaly tavasszal is sokat gondolkoztam rajta, hogy egy kis 50-es robogó vajon mennyivel könnyíthetné meg az életemet, azon belül is a városi közlekedést. Alapvetően motorparás vagyok... Illetve voltam, eddig.
Tavaly nem jött össze a tranzakció, valahogy nem volt elég erős a motiváció. Idén azonban elpattant valami, és egyre inkább úgy éreztem, szükség lenne egy kétkerekűre. Számoltam, osztottam, szoroztam, és az jött ki, hogy relatíve gyorsan megtérül az ára, ha nem autóval megyek bizonyos helyekre, hanem robogóval. És azért lássuk be, hogy egy átlagos autó az útjainak nagy részén egyetlen egy embert szállít: a sofőrt.
Először használt motorban gondolkoztam, úgy százezer forintig. Aztán beszéltem régi ismerősömmel, Tivadarral (övé a Babó Motors), hogy mit ajánlana. Elég rövid úton rá tudott beszélni az új robogóra. Egyrészt ez a típus nem olyan drága, mint a "nyugatiak", másodsorban van rá egy év garancia. Moncsival végülis úgy döntöttünk, hogy új mocit vegyünk.
A robogó típusa: Motowell Yoyo 4T. A 4T a négyüteműséget jelöli. Ebből kifolyólag elég kultúrált hangja van a jószágnak, pedig még bejáratós. Mikor először hallottam a Motowell-ről, azt hittem, hogy valami távolkeleti gyártmány, mint pl. a Kymco, vagy Rieju. Végülis kiderült, tévedtem. A Motowell úgy hirdeti magát: "Európai márka". Ennél azonban többről van szó. A teljes fejlesztés és tervezés magyar. Annyi köze van Kínához a mocinak, hogy ott rakják össze.
A mai nap motoroztam rajta 43 kilométert. Eddig elégedett vagyok vele, nagyon kezes kis gép, és a fojtással is megy 50-et. Az első 1000 km után kiszedik majd belőle a fojtást, utána szerintem simán meglesz a 60km/h utazósebessége. Tivadarnak a mociválasztásnál azt mondtam: olcsó robogóra van szükségem, de legyen megbízható, és alattam is képes legyen legalább 60-nal menni. Mint kiderült, ezt gyakorlatilag bármelyik új robogó teljesíti.
Jövő héten talán már tudok vele munkába menni. Kíváncsi vagyok, hogy a budapesti forgalmat mennyire kell majd szoknom rajta. A vidéki forgalommal semmi gond nem volt hazafelé, városon belül abszolút lehetett a forgalommal együtt haladni.
A fejleményekről természetesen beszámolok majd.