HTML

Sensus Informatika Kft.



Mielőtt IT szolgáltatót választana, ismernie kell a jó döntéshez szükséges szempontokat!
5+5 szempont, amit érdemes mérlegelnie ilyen esetben!

Igen, kíváncsi vagyok rá!

Címkék

30y (1) adásvételi (2) adathalászat (1) adél (6) ágnes (1) akvárium (1) albérlet (1) alcatel (1) állat (1) almásfüzítő (1) anett (2) aquaworld (1) árpi (2) autó (6) autogyro (2) babakocsi (1) balaton (1) baleset (1) bálint (2) barátok (14) betegseg (2) betty (3) biztonsági őr (1) blog (3) blogháború (2) bogrács (8) bor (5) boszorkány (1) bringa (10) bulvár (1) bürokrácia (2) chatroulette (1) chatroulette.com (1) chrome (1) cici (1) citrom (1) comment.com (1) csajok (4) család (3) csincsilla (1) csúszda (1) danubius (1) defekt (3) diéta (14) dombház (24) dunaújváros (1) edina (3) eger (1) életmód (17) elmű (1) email (1) emil (1) engedély (1) építkezés (22) eső (5) évforduló (1) feleség (27) ferihegy (3) flightgear (1) fogyi (10) földhivatal (1) fotózás (2) fröccs (3) gáz (1) gázvita (1) geocaching (3) gondolatok (2) google (2) gps (1) grill (1) gyermek (9) hatóság (5) (2) hoax (1) homár (1) horgászat (1) húsvét (1) index.hu (5) intel 945 (1) internet (8) isti (7) jánosháza (1) japán (1) jaunty (2) jég (4) jégkorong (1) jégtánc (1) jimmy (1) joe (3) kaja (9) kakucs (1) kal (4) káld (1) karate (1) karmic (1) kastély (2) kecske (1) kettlebell (3) kiállítás (1) költözés (4) komárom (1) koncert (1) kotlár (1) közlekedés (2) kozmetika (1) kriszti (1) kütyü (1) lakás (4) láthatatlan (1) ldap (1) legénybúcsú (1) linux (4) lögybölés (1) macintosh (1) macska (1) mágia (1) magyarország (5) mama (1) média (1) mese (1) microsoft (2) mobil (1) mobilnet (3) modellezés (3) moncsi (2) mórahalom (1) morrisons (1) mozi (3) munka (17) nigéria (1) notebook (1) nyuszi (7) óceánjáró (1) oli (3) ólmos (2) ónos (2) orosz (2) ortt (1) para (1) pech (1) perforce (1) peti (1) phishing (1) pilis (1) poén (1) polgármester (3) punto (1) rádió (2) recept (1) rendőrség (2) repülés (7) robogó (7) róka (1) rtlklub (2) sajtleves (1) sanyi (4) sárvár (1) server (1) sláger (1) sodium lauryl sulfate (1) sör (8) spam (1) sphinx (2) spórolás (1) süni (1) szakma (1) szeged (1) szelid (11) szerződés (1) szilveszter (2) szimulátor (1) színház (1) szívroham (1) szonda (1) születés (2) szülinap (3) tamás (1) tavasz (1) telefon (1) telek (18) televízió (2) tesó (4) tortuga (1) tőzsde (3) ubuntu (4) ügyvéd (1) ukrán (1) utazás (2) üvegtigris (2) vallalati it (1) való világ (1) vásárlás (2) vatera (1) veres zoltán (1) video (3) vista (2) vita (1) volker (15) wakeboard (1) wellness (1) windows (2) wok (1) x200 (1) xgl (1) xp (1) xp64 (1) zéró tolerancia (1) zina (1) zsombi (3) Címkefelhő

szapi.blog.hu

Mindennapi életem, haverok, kütyük, munka

Friss topikok

  • Szapi: @Csepregi Károly: Szia! Nah, még a végén kiderül, hogy a blognak vannak olvasói :) Facebookon va... (2013.01.13. 12:51) Ácsolás, betonozás, locsolás
  • Gidus82: Na, csak neeem!?:)Neked aztán van energiád..nem elég a sok munka, család, és még tanulsz is. Le a ... (2011.09.07. 15:03) Újra iskolapadban
  • Gidus82: :)Nem fogod elhinni Dani mit kap tőlem 30. szülinapjára..De komoly..ha van egy pici időd, írj rám ... (2011.07.18. 08:43) Egy pohár bor
  • Gidus82: Tényleg hihetetlen!!Már 1 éves ez a GYÖNYÖRŰSÉG!!Biztosan szép nap volt. Remélem egyszer megtapasz... (2011.06.21. 10:40) Első szülinap...
  • Hiczkó: Mondom én, hogy itt tartsuk a szülinapi bulit.A betonon bográcsoznánk egyet, elférnénk, és meglenn... (2011.05.12. 13:49) Most már sötét van...

Evolúció

2009.12.03. 11:33 :: Szapi

Új telefont vettem. Szép is, okos is. És az ember ilyenkor szembesül vele, hogy az addig használt és szeretett telefonja tulajdonképpen mennyire elavult. Na nem mintha a telefonáláson és sms íráson túl túlságosan kihasználtam volna az eddigi telefonok képességeit. Most sorra veszem eddigi mobiljaimat. Nézzük az evolúciót.

Anno, ha jól emlékszem 1998-ban volt először mobilom. Akkoriban az ember - főleg 18 évesen - ha lehet, nem vette elő a telefont. Kérkedésnek számított. Cikinek éreztem, ha az utcán mentem és megcsörrent. Aztán szépen lassan, ahogy én, úgy a társadalom is befogadta a "bunkofon"-okat.

Az első telefonom egy Nokia 3110-es volt. Akkoriban nem számított elavultnak a pontmátrixos, monokróm kijelzőjével. A telefon jól üzemelt, azonban igazán megszeretni nem tudtam. Tesómnak mindig újabb és újabb Nokiái voltak, mindegyiket kézbevettem, kipróbáltam, de igazán egyik sem nyerte el a tetszésemet. Talán ekkor dőlt el, hogy nem vagyok meghatódva attól, ha meghallom: "Nokia". Sőt, talán még némi ellenérzést is kivált belőlem a bűvös szó. Nem mintha a Nokia telefonok nem lennének jók. Egyszerűen nekem már nem állnak kézre, és bár eléggé okosok, a menüszerkezetük nekem kicsit fura. Másnak meg az a természetes. Ki mihez szokott.

 

 

Aztán egyszercsak elkezdték reklámozni a Motorola Timeport-ot a TV-ben. Emlékszem, két éves hűségnyilatkozatért cserébe 30.000 forintért vásároltam meg. Ez volt körülbelül 2000-ben. Akkor még olcsónak is számított, és cserébe volt rajta infra port, és lehetett vele WAP-olni. Ezt a telefont használtam anno infrás notebookkal netezésre Szelidről, mikor úgy hozta a szükség.

Motorola Timeport. Ez volt az a telefon, amit szívből gyűlöltem. Hiába az infra, a wap, hiába adtak hozzá headset-et, meg övcsipeszt. A telefon egyfolytában lefagyott. De ami a leggyűlöltebb tulajdonsága volt: ha SMS-t kaptam, nem volt képes rá, hogy kiírja a feladó nevét. Csak és kizárólag a telefonszámot közölte, és ha az ember nem tudta fejből a számot, akkor úgy kellett kikeresni a telefonkönyből, hogy vajon ki is küldte számunkra az üzenetet.

 

 

Alig vártam hogy leteljen a 2 év, máris új telefon után néztem. Hamarosan meg is lett a kiválasztott: Sony Ericsson T300. Színes kijelző, ajándék headset, ajándék fényképezőgép, amit a telefon aljához lehetett csatlakoztatni. A kamera 640x480-as felbontású képeket tudott csinálni, pocsék minőségben. A kamera memóriájában körülbelül 5 kép fért el, es a telefonéban sem sokkal több. Így aztán infra porton keresztül rendszeresen át kellett tölteni a képeket a notebookra, ami eléggé időigényes folyamat volt. Így aztán a kamera rész bekerült a fiókba.

Ez volt az a telefon, ami a Sony Ericsson márkát megszerettette velem. A menürendszert mintha direkt nekem találták volna ki. 3 évig használtam a telefon, és végül csak azért cseréltem le, mert a hűségpontokat beszámítva ha jól emlékszem 6 ezer forint körüli összegért megvettem egy újabb modellt.

Ez volt a Sony Ericsson K510. Akkoriban vettem, amikor a NavNGo-nál kezdtem dolgozni. Hatezer forint, és ajándékba adtak hozzá egy bluetooth headsetet is. Akkoriban csak a headset többe került volna. Ebben a telefonban bluetooth, infra is volt. A beépített email klienst is használtam néhány alkalommal. Nem csalódtam a márkában sem, még jobban elköteleződtem a Sony Ericsson készülékek mellett. Több mint három évig szolgált a telefon, és bár megkopott az idők során (és több nadrágom zsebét is megkoptatta), nagyon szerettem. Aztán utolérte a joystick-os Sony Ericssonok mumusa. A joy egyre nehezebben reagált, a vége fele már kínszenvedés volt a telefonkönyben kikeresni egy-egy nevet. Így hát megszületettett a döntés: új telefonra van szükségem.

 

 

Sony Ericsson W705. Maradtam a jól bevált márkánál. Eleinte egy egyszerű telefont szerettem volna, de egyszerűen csúnyának tartottam azokat, amelyek a kínálatban szerepeltek. Moncsinak bevállt a walkman-mobil, így én is ilyen mellett döntöttem. Huszonháromezer forint volt. Gyönyörű, nagy kijelzőjű készülék. Ebben már Wi-Fi is van, így akár ingyen netezhetek is rajta ha van a közelben hotspot. A hozzá kapott stereo fülhallgató - ami egyben headset is, remekül szól. Még csak rádiót hallgattam vele, de egyszerűen elképesztő, hogy egy fülbe-, illetve agybadugós kis hangszóró milyen tiszta hangokat, milyen telt mélyeket képes kiadni magából.

A szolgáltatások között ott van a lépésszámláló, a rázással való hangerőszabályozás / trackléptetés, google maps, amely cellainformációk alapján mutatja jelenlegi helyzetünket (és ráadásul meglepően pontos volt mikor próbáltam), videotelefonálás, és megannyi hasznos vagy érdekes dolog.

Amin a legjobban meglepődtem: van rajta SIP kliens. Így a VoIP fiókomat beállítva olcsón telefonálhatok Wi-Fi hálózat használata esetén.

Ezek voltak életem eddigi mobiljai. Valószínűleg ha 2-3 év múlva valaki visszaolvassa ezt a posztot, nosztalgikus érzésekkel fogja azt gondolni:

"Hja, akkor még milyen frankó volt a W705"

Szólj hozzá!

Címkék: mobil telefon kütyü

A bejegyzés trackback címe:

https://szapi.blog.hu/api/trackback/id/tr541570830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása