Lassan két hónapja használjuk az Mégane-t, de ez alatt az idő alatt több esemény volt vele kapcsolatban, mint a Puntoval több év alatt.
Első körben említeném a képen is látható szép karcolást. Két hete voltunk vásárolni egy babaáruházban. Eléggé szűkös a parkoló, de szerencsére találtunk egy parkolóhelyet. Ez a hely a parkoló bejáratától nem messze volt. Moncsi még meg is jegyezte, hogy álljak kicsit közelebb a falhoz, mert jön valami kevésbé ügyes személy, és végig fogja húzni a kocsit. Így is tettem, szépen ráálltam a falra. Utána annyi hely volt a kocsi mellett, hogy egy teherautó is bőven elfért. Nem túlzás, mert a saját szememmel láttam, ahogy egy teherautó elment a kocsi mellett úgy, hogy még legalább fél méter helye volt mindkét oldalon.
Nos, ez a hely nem volt elegendő egy hölgynek, aki megpróbált kitolatni a parkolóból. A tükörrel szépen végighúzta a hátsó ajtót és a kocsi seggét. Érdekes szituáció lehetett, fura, hogy az első 5cm után nem vette észre, hogy talán valami gáz van, és nem kéne folytatni a tolatást. Nem tudom hogy önszántából- vagy a biztonsági őrök nyomása miatt, de végülis a helyszínen maradt. Mi nyugodtan nézelődtünk bent, amikor a hangosbemondón megszólalt a "Kérjük az XY rendszámú autó tulajdonosát, hogy haladéktalanul fáradjon a gépkocsijához" mondat...
A hölgynél nem volt betétlap, még jó hogy nálam mindig van, így ki is töltöttük gyorsan. Olyan szempontból nem zavar a dolog, hogy az autó azon oldala (is) fényezve volt már, így az értékéből nem veszít, a biztosító meg kifizeti a kárt. Csak hát úgy kell majd szervezni az életünket, hogy 2-3 napig mellőzni tudjuk az autót.
Aztán ott vannak a francia autóhoz méltó elektromos zavarok. Volt egy időszak, amikor teljesen véletlenszerűen kikapcsolt a rádió és a középkonzol minden elektromos része. Pár másodperc után visszakapcsolt, azonban az órát lenullázta. Egy darabig matekoltam hogy mi lehet a gond, végül megtaláltam a hiba forrását egy félig kiolvadt biztosíték személyében. A biztosíték cseréje után megszűnt a hiba. Vagy említhetném azt a hibát is, amikor egy indítás alkalmával az autó bekapcsolta a vészvillogóit, és lenullázta a napi kilométerszámlálót.
Egy darabig olyan gond is volt, hogy magától megszólalt a riasztó. Illetve menet közben azt jelezte a műszerfal, hogy egy ajtó nyitva van. Ilyenkor persze a belső világítást is felkapcsolta, és kattogtatta a központi zárat, ami elég idegesítő, főleg ha az ember éjszaka az országúton fáradtan halad hazafele. Itt is meglett a bűnös, a csomagtartóban lévő kis kapcsoló nem nyómodhatott eléggé be, így hol adta a jelet, hol nem. Ezt egyelőre fapados megoldással, egy négyrét hajtott szórólap kapcsoló alá helyezésével oldottam meg. Valahol vannak otthon kis filctappancsaink, amit puffok- székek lábának aljára szoktak ragasztani. Ha előkerül a kis pakk, helyettesítem vele a szórólapot.
Az utolsó dolog az autóval kapcsolatban jóval idegesítőbb. Pár hete jelentkezik az a tünet, hogy az autót nem tudom elindítani, ha meleg a motor. Pontosabban el tudom, csak nagyon nehezen, tegnap például 10-15 percet ültünk az autóban mire végre elindult. Az az érdekes, hogy ilyenkor csak forgatja az indítómotort, de semmi egyéb nem történik. Aztán a sokadik próbálkozásra meg pöcc-röff. A szervíz azt mondta, csak akkor tudnak rájönni hogy mi a baja, ha konstans nem indul a vas. Ma a szervíz fele volt dolgom, mondom beugrom hozzájuk ha újra produklálja az autó a hibát. Gondolom a kocsi megijedhetett, mert a mai napon úgy indult, mintha egész éjjel gyakorolta volna... Fura....
Így vagyunk hát - Mi és az autó... Remélem előbb utóbb kiderül, hogy mi produkálja ezt a fura hibát, mert lassan félek elindulni vele... Remélem azt is persze, hogy nem lesz több érdekes hiba, és a Mégane rácáfol a francia autóktól való félelmemre. Mert egyébként nagy, kényelmes, és jól fogyaszt. Csak lehetne kicsit megbízhatóbb...